Deadpool 2

Ruim baan voor de vuilbekkende, ledematen afrukkende superantiheld in zijn tweede solo film.

David Leitch (John Wick, Atomic Blonde)

Ryan Reynolds (Deadpool , green lantern, x men origins: wolverine), Josh Brolin (Avengers: Thanos!, Goonies, No Country for Old Men), TJ Miller (Silicon Valley), Bill Skarsgard (IT)

Deadpool leeft gelukkig met zijn vrouw en precies op het moment dat ze besluiten een familie te stichten, worden ze thuis overvallen en gaat vrouwlief dood. Deadpool draait door en komt erachter dat diegene die hem zo hebben gemaakt hierachter zitten. Belust op wraak gaat hij op pad om alles en iedereen af te slachten. Hij komt er al snel achter dat hij dit niet in zijn eentje kan en besluit de x-force op te richten. (De naam X men is niet genderneutraal genoeg.)

Ondertussen komt er iemand uit de toekomst die ook op wraak uit is, Cable. Zijn vrouw en dochter zijn vermoord door iemand die in deze tijd nog een kind is. Als Cable het kind kan doden en hem er zo van weerhouden zijn eerste moord te plegen, veranderd de toekomst. Deadpool kan dit niet toestaan, hoe wreed hij ook is, er zijn grenzen. Kinderen doden is daar een van. Ze raken in gevecht met elkaar, maar zowel Deadpool als Cable zijn super krachtige mutanten. Deadpool kan niet dood, hij heeft dezelfde genezingsfactor als Wolverine, zelfs nog sterker. Cable wordt gedwongen met Deadpool samen te werken en het op een akkoordje te gooien, maar ondertussen heeft de kleine jongen (Firefist) niet stil gezeten en heeft een supermachtige bondgenoot gevonden.

Jammer dat ik niet veel kan vertellen zonder te spoileren. Dit is een hele vette film! Ik was even bang dat superhelden films niet meer zo tof zouden zijn na de laatste Avengers film, maar deze begint wat traag, maar slaat dan een weg in die Avengers laat verbleken als een padvindersfilm. Wat een brute film, ledematen vliegen in het rond en niemand word ontzien. Deadpool gaat regelmatig heel wreed dood, net als zijn vijanden. Alleen staan die laatste niet meer op. De supermachtige bondgenoot van Firefist is ook heel erg vet, toen ik hem zag, wooow, vett!!! Maar ik verklap dus niet wie dat is, ga het zelf maar zien!

De film zit tjokvol met dit soort grappen, Cable die heel serieus en boos is, daar zegt hij tegen, weet je zeker dat je niet van DC comics bent? Ik weet zeker dat ik nog heel veel gemist heb, alles gaat in rap tempo en niets blijft gespaard. De comics, x-men en regelmatig de vierde muur die hij verbrijzeld (de 4e muur is de denkbeeldige muur tussen acteur en publiek, komt oorspronkelijk uit het toneel, de 4e wand)

Deze ga ik zeker nog eens kijken!

Wel: superleuke grappen in sneltreinvaart. Keiharde actie en vette superhelden en dito schurken. Deze film staat samen met Avengers aan de top.

Niet: Op momenten goor en ranzig. ALs je niets met superhelden hebt, zal veel grappen langs je heen gaan.