Escape Room

Is drie films met dezelfde titel in twee jaar tijd teveel van het goede?

(Adam Robitel)

Adam Robitel (Regisseur van: Insidious 4, Taking of Deborah Logan, Paranormal Activity 5, x-men), Taylor Russel (Lost in Space), Deborah Ann Woll ((Daredevil, Punisher, True Blood), Logan Miller (Love, Simon, The Walking Dead), Tyler Labine (Tucker and Dale vs Evil (Dale)), Yorick van Wageningen (Girl w/t dragon tatoo (van de boeken Millenium, hij speelt de vieze advocaat, Papillon)

-Veel acteurs uit series

Zes vreemden met traumatische ervaringen uit het verleden worden allemaal uitgenodigd om een escape room te ondergaan. Getriggerd door het mysterieuze en het feit dat ze allemaal een hint krijgen uit hun vreselijke verleden, komen ze samen om te horen wat voor uitdaging hun te wachten staan. Maar eenmaal samen gekomen blijkt dat het spel al is begonnen en dat de escape room zo ontzettend echt is met dodelijke vallen, dat ze keihard moeten vechten voor hun leven. Het is nog maar de vraag of ze samen slim genoeg zijn om het er levend van af te brengen...

Deze film valt mij reuze mee! Er zijn in een tijdsbestek van 2 jaar maar liefst drie films met deze titel uitgekomen en de eerste twee zijn bar slecht. Ik had dus niet echt een hoge pet op van deze film, maar ik had hier nog geen preview van gezien ook, dus ik dacht kom maar op. En dat pakte dus leuk uit. Goed, het is geen hoogstaand stukje film en de plot is ook niet al te ingewikkeld, maar de spelers spelen leuk en je hebt lang de neiging te denken dat het allemaal niet zo dodelijk is.

Er is een doorgewinterde gast die als hobby escape rooms doen heeft, en die beweert dus heel lang dat de makers de gasten alleen maar doet denken dat ze gevaar lopen, maar dat het niet echt zo is, dooien zijn immers slechte reclame voor het bedrijf. Maar goed, als dan dooien beginnen te vallen dan gaat de film los. En als kijker blijf je natuurlijk met de vraag waarom, en waarom hun? En dan komen we bij het einde en dan voelt het wat afgeraffeld en de climax en daarna de eindscene zijn echt overbodig wat mij betreft. Maar dat moet je zelf maar gaan zien, want anders verklap ik te veel. De maker laat er in ieder geval er geen gras over groeien en je ziet eigenlijk al de eerste 20 minuten van deel twee.

Het is geen Saw, dus de gemiddelde kijker die niet van horror houdt, kan dit rustig gaan kijken.

Wel: Lekker vlot filmpje, goeie acteurs en leuke Escape Room kamers. Leuke film in een toch oververtegenwoordigde setting.

Niet: Laatste deel van de film voelt afgeraffeld en de climax slaat echt nergens op. Ook had de maker best wat mysterieuzer kunnen zijn over eventueel een deel twee.