Aquaman: Jason Momoa (Game of Thrones: Khal Drogo(!), bat vs Sup, Conan, Auqaman)

The Flash: Ezra Miller (Perks of being a wallflower, fantastic beasts and where to find them)

Cyborg: Ray Fisher (bat vs sup)

Commissaris. Gordon: JK Simmons (juno, Whiplash, Spiderman)

Nuidis Vulko: Willem Dafoe (nb. Al zijn scenes zijn uit de film geknipt, hij komt wel in Aquaman)

Jesse Eisenberg (komt in post credit scene als Lex Luthor (bat vs Sup, the social network)

Superman is dood. In Bat vs Sup zien we dat Superman 'dood´ is, maar ook eigenlijk niet echt. Net als in de comics, is iemand nooit echt dood. Maar in het begin van de film dus wel, iedereen rouwt er om. De amazones waar Wonder Woman is opgegroeid worden aangevallen door Steppenwolf (niet de band, maar de superschurk) en een groep Parademons. Die zijn op zoek naar een kubus. Steppenwolf had vroegah al eens bijna die kubus kunnen bemachtigen, maar werd verslagen door de zeemannen van Atlantis en de vrouwelijke krijgers van de Amazones. Hierop besloten de amazones dat een zo´n kubus niet veilig was en het werd in drieën gesplitst. Een zo´n kubus is bij de amazones, nog een kubus is in Atlantis en de laatste kubus is bij de mensen.

Steppenwolf kan met gemak de amazones verslaan en krijgt de eerste kubus in handen. De tweede kubus vormt ook geen probleem, de zeemensen van atlantis ondergaan ook een nederlaag. Voordat Steppenwolf bij de derde kubus kan komen, heeft Wonder Woman al de hulp van Batman ingeroepen. Die stelt een team van helden samen die Justice League vormen: Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash en tesamen moeten ze Steppenwolf en de parademons zien tegen te houden. Dit lukt niet erg en op het moment dat Steppenwolf de laatste kubus in handen dreigt te krijgen, zien ze maar een oplossing; superman moet weer tot leven worden gewekt.

Ik heb het niet zo op DC Comics. Ik weet niet wat het is, maar het is het net niet voor mij. Deze film is helaas geen uitzondering. Het is natuurlijk net zo nep als Marvel, maar die brengt het nog super spectaculair en enigszins geloofwaardig. In het begin red Wonder Woman een groep mensen van de dood door kogels af te weren met haar onderarm beschermers, ze tikt de kogels die uit en machinegeweer komen weg alsof het niets is. Sorry, dan ben je me kwijt. Iets te fantastisch.

Verder is het verhaal wel ok, de actie spat net niet van het doek helaas. Het wordt nergens echt spannend en de badguy is niet dreigend genoeg. Gelukkig is deze film wat lichter dan Bat vs Sup en de laatste Batman, The Flash is op momenten echt heel grappig, maar dat kan de film maar net dragen.

Als je geen hoge verwachtingen hebt, is het leuk te doen, maar meer ook niet .

Wel: De parademons zijn goed gemaakt en sommige mensen goed gecast (Aquaman!) Eindelijk eens wat humor!

Niet: het is het allemaal net niet, Marvel heeft deze dingen toch beter voor elkaar