Venom

Hardy als niet zo geslaagde anti-held

(Ruben Fleischer, Zombieland, Gangster Squad, Zombieland 2)

Tom Hardy (dark Knight Rises, Mad Max fury road), Michelle WIlliams (Greatest Showman, Dawsons Creek), Riz Ahmed (Star Wars Rogue One), Woody Harrelson (Three billboards, Zombieland, Now you see me, Hunger Games, Solo)

Eddie Brock is een aan lager wal geraakte journalist. Hij krijgt nog een kans van iemand die hem wat verschuldigd is, maar weet dat te verprutsen. Door dit schandaal raakt hij zijn baan en zijn vriendin kwijt. Maar het bedrijf wat hij vals beschuldigde, is helemaal niet zo onschuldig. Zij zijn in het geheim aan het testen met symbioten en menselijke proefpersonen en hebben het plan om een raket de ruimte in de lanceren om zo duizenden van die symbioten naar de aarde te halen. Een symbioot is een buitenaards wezen dat zich kan hechten aan een levend iets, een gastheer. Het testen wil maar niet lukken en de gastheren gaan een voor een dood, ze worden van binnenuit verteerd door de aliens. Brock gaat op onderzoek uit na een tip en word dan per ongeluk versmolten met zo'n symbiont. Omdat hij de perfecte match is, kan hij zijn symbiont verdragen: Samen zijn zij Venom. Hij moet met zijn nieuw verworven krachten alles op alles zetten om de machtige organisatie te stoppen en zo de mensheid te redden van de ondergang.

Deze film is een beetje jammer. Jammer dat het voor 12 jaar en ouder is. Hierdoor vloeit er nauwelijks bloed. Iets wat een film over een afgrijselijk beest als Venom op zijn minst moet hebben. De actie komt hierdoor niet lekker uit de verf. Hij slaat de mensen wel neer, maar de Venom die ik ken, eet mensen op en trekt ze uit elkaar. Hij dreigt hier wel een keer of twee mee, maar meer dan dat is het niet. En om nou een film zo tam te maken, alleen maar om een groter publiek mee te trekken...De regisseur is niet vies van bloed, ZOmbieland is een uitstekend voorbeeld daarvan. Verder zit het met de humor wel goed, je ziet dat Marvel mee heeft geholpen met deze film, dat zit wel snor. De actie daarentegen is chaotisch en rommelig. De cgi van Venom is wel mooi, maar kleurloos. Als hij dan tegen een andere symbioot gaat vechten is het Transformers op en top. En wie die film heeft gezien weet wat ik bedoel. Je ziet het verschil tussen goeie en slechte amper en je zit alleen maar naar een bal CGI te kijken, jezelf afvragend wat er nou eigenlijk gebeurd.

Als Venom dan zichzelf in een anti held rol wil gooien, voelt dat zo geforceerd dat het gewoon lachwekkend is. Nog een minpuntje van de actie, Venom zoekt in het begin van de film elke keer de confrontatie op en dan breekt de hel los. Waar is Spiderman?? Ik snap dat de Avengers niet in deze film kunnen verschijnen vanwege rechten, maar Spiderman is van Sony. Venom breekt de boel af en er komen alleen maar politieagenten op af..

Wel: Twee postcreditfilmpjes, die erg vet zijn 🙂 Humor is op momenten wel grappig en Venom zonder al te veel actie is mooi om te zien.

Niet: Sony heeft nog steeds niet door hoe ze een goede superheldenfilm moeten maken, helaas. Rommelig en te soft.

** (2/10)