Wind River

Beklemmend avontuur in de sneeuw die traag van start gaat, maar daarna als sneltrein binnen dendert.

(Taylor Sheridan)

Jeremy Renner (avengers: hawkeye, hurt locker, hansel and gretel, bourne legacy), Elizabeth Olsen (avengers: scarlett witch, oldboy) John Bernthal (Walking dead: shane, wolf of wallstreet, series: punisher/daredevil (hij is de punisher)

Jeremy Renner is een jager die in een koud, onherbergzaam gebied een lijk vind van een jong meisje. Het meisje is geen natuurlijke dood gestorven en Jeremy moet samen met de lokale politie en een groentje gestuurd door de FBI gaan uitzoeken wie het heeft gedaan. Ze stuiten op een stugge, gesloten gemeenschap van native americans, wat het onderzoek bemoeilijkt. Hoe dieper ze graven in het onderzoek, hoe gevaarlijker het wordt.

Goeie, sfeervolle film! Ik was bevooroordeeld, want ik heb eigenlijk een (onredelijke) gloeiende hekel aan Jeremy Renner. Maar ik moet toegeven, het is een goeie acteur! Als hij geen superheld speelt, als Hawkeye en Hans kan ik hem niet uitstaan, maar in de Hurt Locker speelt hij ook de sterren van de hemel. En in deze film dus ook. Het komt wat traag op gang, maar als je dan halverwege de film zit en er echt wat dingen gebeuren, dan gaat het ook ineens in sneltreinvaart en merk je wat voor wespennest ze in zitten.  Het zijn mooie shots zo in de bergen van Wyoming, veel wit haha. Dat zou pijn aan je ogen kunnen doen.

Derde film van Elizabeth en Jeremy samen. (2x avengers en deze)

Verderop in de film krijg je ook terugblikken over wat er gebeurd is, en dat maakt alles ook duidelijker.

Waarom wel: mooie plaatjes, goed acteerwerk.