Wish upon

Laat deze horror te wensen over?

Fantasy/horror

Ki Hong Lee (the maze runner), Joey King (conjuring, grootste van de kinderen), verder wat onbekende acteurs.

Een meisje op de middelbare school krijgt een mysterieuze, oosterse muziek/wensdoos die magische krachten blijkt te hebben. De doos schenkt jou 7 wensen, maar die wensen moeten betaald worden met bloed.  Ze gebruikt die wensen een voor een om er zelf beter van te worden, maar begint langzaam te beseffen dat de mensen die om haar heen dood beginnen te vallen, haar indirecte schuld is. Ze gaat er onderzoek naar doen en komt erachter dat er een duister wezen in de doos woont. Haar wensen beginnen op te raken en ze raakt steeds meer verstrikt in het spelletje wat het wezen met haar aan het spelen is, met haar ziel als hoofdprijs.

Nah,¬†dit¬†is¬†je¬†standaard horrorfilm. Tienermeisje met verdrietig verleden¬†(moeder dood¬†door¬†zelfmoord)¬†wordt gepest op school en krijgt ineens krachten en moeilijkheden met een duister wezen. Niets¬†meer, niets minder. Daar waar het geen hoogstaand uitgewerkt idee is, is het toch¬†wel¬†een¬†vermakelijke film. Het doet wat¬†het¬†moet¬†doen¬†goed. De rollen worden niet echt uitgediept, je hebt de standaard¬†high¬†school rolletjes: de¬†populaire¬†tieners¬†tegen¬†de outcasts. In het begin wenst de hoofdrolspeelster die een outcast is, een van de populaire meisjes waar ze ruzie mee heeft, 'I¬†wish¬†she¬†would¬†just¬†rot',¬†ik¬†hoop¬†dat¬†je rot. En dat begint ze dus ook te¬†doen, te rotten,¬†van¬†binnen¬†uit. Door dat soort standaard verwensingen krijgen¬†de makers van de film lekker vrijuit om ranzige dingen¬†te¬†laten¬†zien, grappig.¬†ūüôā¬†Ook de bloedschuld bij elke wens wordt¬†gretig¬†ge√Įncasseerd,¬†niemand¬†blijft gespaard. De effecten zijn wel leuk gedaan zonder al te veel¬†cgi¬†(computer¬†generated¬†images)¬†

Het is een lekkere standaard horrorfilm waar je zonder bij na hoeft te denken met een grote bak popcorn naar kunt kijken. Niets meer en niets minder

Wel: grappige horrorfilm met niet al te veel 'jumpscares', wat in mijn ogen goedkope horror is. Juist omdat dit zichzelf niet zo serieus neemt, werkt dit.

Niet: vol met clichés en niet zo veel omvattend verhaal. De film ben je snel weer vergeten.